10 būdų, kaip padidinti darbuotojų produktyvumą

Darbuotojų ir darbo vietos produktyvumas yra lyg oras – tai gyvybiškai svarbu kiekvienam verslui, kuris siekia išlikti, būti konkurencingu ir pelningu. Kuomet viskas klostosi kuo puikiausiai, įprastai apie tai nebūname linkę pagalvoti. Tačiau, kai reikalai ima prastėti ar atsiranda esminių verslo problemų, tenka ieškoti pagrindinių priežasčių ir priemonių, kurios padėtų visą tai išspręsti.

Kita vertus, kai viskas einasi sklandžiai, reikalai klostosi be didesnio įsikišimo. Ir tai turėtų būti normali verslo eiga. Tačiau, kaipgi visą tai pasiekti? Kas prastą verslo plėtros modelį paverčia našiu ir efektyviu? Kaip savo darbuotojus galite paversti gerokai produktyvesniais? Pateikiame jums 10 būdų, kurie padės pagerinti jūsų darbuotojų ir paties verslo produktyvumą.

1. Savo komandą aprūpinkite tinkamomis priemonėmis
Jūsų komandos sugebėjimai yra labai svarbūs verslo efektyvumui, tačiau priemonės, kurias jie naudoja darbo metu, taip pat vaidina ne ką mažesnį vaidmenį. Pasirinkus tinkamą programinę įrangą galima jų darbą paversti ne tik lengvesniu, tačiau ir produktyvesniu.
• Laiko stebėjimo programėlės. Kiekvieną dieną darbo valandos yra ribotos ir kiekvienas darbuotojas jų metu turi tinkamai įgyvendinti visas jiems pavestas darbines užduotis. Tokiais atvejais labai praverčia šiuolaikinės laiko stebėjimui skirtos mobiliosios programėlės. Kuo efektyviau jūsų darbuotojai valdys savo laiką, tuo labiau padidės jų produktyvumas.
• Bendradarbiavimui skirtos priemonės. Komandos bendradarbiavimui pritaikytos technologinės priemonės ne tik palengvina darbą, tačiau taip pat skatina ir bendrystę, visapusišką pagalbą vieni kitiems ir praktiškesnį bei greitesnį problemų sprendimą.
• Komunikacijai skirtos programėlės. Nepaisant to ar jūsų komanda kasdien dirba biure, ar nuotoliniu būdu – komunikacijai skirtos programėlės yra būtinybė. Nors bendrauti galime ir el. paštu, individualiai siunčiamos žinutės, naudojantis mobiliosiomis programėlėmis, yra gerokai efektyvesnis pasirinkimas bendravimui.

2. Daug dėmesio skirkite personalo atrankai
Kiekvienas jūsų komandą sudarantis žmogus turėtų būti labai atidžiai atrinktas, atsižvelgiant į jūsų verslo viziją, esamos komandos sudėtį, joje vyraujančią vidinę atmosferą ir pagrindinį komandos tikslą. Dėl šių priežasčių labai svarbu užtikrinti, kad įmonėje vyrautų optimali socialinė-kultūrinė aplinka.

3. Skatinkite autonomiškumą ir mažinkite mikrovadybą
Savo įmonėje turite daug vadybininkų, kurie prižiūri kitų darbuotojų darbą? O galbūt patys kasdien imatės iniciatyvos tikrindami kiekvieną savo darbuotojų priimamą sprendimą? Jau kurį laiką didžiosios tarptautinės kompanijos skatina savo darbuotojų autonomiškumą, kadangi atliktų tyrimų duomenimis buvo nustatyta, jog toks sprendimas pagerina darbuotojų produktyvumą.
Jei suteiksite savo darbuotojams daugiau laisvės ir sumažinsite mikrovadybos procesus, jūsų darbuotojai turės daugiau asmeninės laisvės ir galės priimti gerokai efektyvesnius sprendimus, kartu produktyviau pasitelkdami jiems prieinamus išteklius.

4. Mokymų pagalba gerinkite darbuotojų įgūdžius
Nereikėtų vadovautis atgyvenusiu požiūriu, jog kiekvienas darbuotojas, kuris prisijungia prie jūsų verslo komandos, iš anksto turi būti visų sričių specialistas. Be to, „specialistas“ ar „profesionalas“ nėra specialybė. Jei savo srities specialistas reguliariai netobulins savo sugebėjimų, laikui bėgant jis praras savo kvalifikaciją ir jo žinios taps atgyvenusios. Todėl labai svarbu sukurti tinkamas sąlygas savo darbuotojų įgūdžių tobulinimui, pasitelkiant mokymus, seminarus ir įvairias konferencijas. Tai padidina darbuotojų produktyvumą ir pagerina verslo plėtrą.

5. Komunikuodami su savo komanda susitelkite į ateitį
Vadovas ar kiti pavaldinių turintys įmonėje dirbantys darbuotojai neturėtų atsiriboti nuo savo komandos. Sklandi ir betarpiška komunikacija yra būtina siekiant vieno bendro tikslo – efektyvios ir sparčios verslo plėtros. Komunikacija yra raktas į sėkmę. Tačiau taip pat ne ką mažiau svarbu, „kaip“ ir „apie ką“ yra bendraujama.
Klaidinga didžiąją laiko dalį savo darbuotojams pasakoti apie jų padarytas klaidas ir priemones, kaip jų būtų galima išvengti. Nors klaidų nustatymas yra svarbus veiksnys darbuotojų produktyvumo didinimui, kur kas daugiau dėmesio turėtų būti skiriama bendravimui susitelkiant į ateitį ir į tai, ką jūsų darbuotojai padarė sėkmingai. Tai padidina darbuotojų produktyvumą ir suteikia jiems daugiau motyvacijos.

6. Suteikite galimybę dirbti nuotoliniu būdu
Nustatyta, kad nuotolinis darbas yra kur kas produktyvesnis. Vertinant statistinius duomenis, nuotoliniu būdu dirbantys darbuotojai dirba daugiau valandų, rečiau serga, savo tiesiogines užduotis atlieka geriau ir žvelgiant bendrąja prasme – yra labiau motyvuoti. Be to, visa tai kartu verslui padeda sumažinti ir patiriamus kaštus.

7. Didinkite produktyvumą skatindami rūpinimąsi savo sveikata ir gerove
Nors situacija verslo pasaulyje kinta, vis dėlto iki šiol daugelyje įmonių nėra skatinamas rūpinimasis savo sveikata ir bendra gyvenimo gerove. Nustatyta, kad labai dažnai stresas, kurį patiria darbuotojai, yra susijęs su jų sveikata.
Neretai darbuotojai baiminasi sirgti, nes mano, kad tokiu atveju jie ilgainiui gali būti prasčiau vertinami savo darbdavio ir netgi prarasti savo darbo vietą. Tačiau nuolatinis stresas turi labai dideles neigiamas pasekmes darbuotojų psichologinei, psichinei ir emocinei būsenai. Tai mažina jų produktyvumą ir meilę savo darbui. Būtina skatinti darbuotojus rūpintis savo sveikata ir gyvenimo gerove, sukuriant jiems kaip įmanoma palankesnes sąlygas.

8. Nedrauskite naudotis socialiniais tinklais
Jei manėte, kad socialiniai tinklai yra blogis ir tai mažina jūsų darbuotojų produktyvumą, turėtumėte suprasti, kad kiekvienas žmogus socialiniais tinklais naudojasi dėl skirtingų priežasčių. Vieni tokiu būdu bando atsipalaiduoti, kiti socialinių tinklų pagalba siekia užmegzti naujas ir sutvirtinti jau esamas pažintis su kitų įmonių atstovais ar darbuotojais, treti ieško jiems naudingos informacijos ir plečia akiratį, o dar kitiems socialiniai tinklai padeda bent akimirkai užsimiršti apie juos slegiančius rūpesčius.
Tačiau jei darbuotojams yra griežtai draudžiama darbo metu naudotis socialiniais tinklais, tai gali turėti labai neigiamas pasekmes vertinant jų produktyvumo lygį. Uždraudus naudotis socialiniais tinklais, jūs savo darbuotojams nusiųstumėte labai aiškią žinutę, jog nepasitikite jais. Atlikti tyrimai parodė, kad darbuotojai, kurie darbo metu neretai naudojasi socialiniais tinklais, vienu metu gali kur kas efektyviau atlikti daugybę skirtingų užduočių, yra produktyvesni ir labiau patenkinti savo darbu.

9. Didinkite darbuotojų pasitenkinimą darbu
Klaidinga manyti, kad didesnis atlyginimas yra vienintelis darbuotojų jaučiamos motyvacijos šaltinis. Didžiosios tarptautinės kompanijos jau seniai įrodė, kad darbuotojų pasitenkinimas jų atliekamu darbu gerokai labiau padidėja tuomet, kai darbdavys siekia pasirūpinti ir savo darbuotojų laisvalaikiu, sveikata bei gerove.
Tokie privalumai kaip sporto klubo abonementas, įvairios nemokamos laisvalaikiui skirtos pramogos, sveikatingumo ir grožio procedūros bei daugybė kitų papildomų priemonių padidina darbuotojų produktyvumą ir pasitenkinimą savo darbu.

10. Pagerinkite darbuotojų rezultatus padidindami jų savivertę
Laimingas ir patenkintas darbuotojas dirba daugiau, efektyviau ir geriau. Tie darbuotojai, kurie nėra patenkinti savo darbu, kur kas greičiau „perdega“ ir dažniau priima emocijomis paremtus sprendimus. Todėl kiekvienoje įmonėje turėtų būti didinimas darbuotojų pasitikėjimas savimi, suteikiant jiems daugiau autonomijos, pagiriant juos už puikiai nudirbtus darbus ir visų svarbiausia – rodant jiems didelę pagarbą. Tokiu būdu yra kuriama tinkama įmonės socialinė-kultūrinė aplinka, užtikrinant, kad kiekvienas darbuotojas tokioje aplinkoje jaustųsi lyg namuose, apsuptas patikimų ir vienas kitu besirūpinančių žmonių.